19 Ocak 2015 Pazartesi

Porsche Müzesi - Stuttgart/Almanya

     Avrupa da otomotivin kalbi denilebilecek bir şehir 'Stuttgart', bu sıfat'a yakışır birşekilde dünyaca ünlü otomobil üreticileri Mercedes-Benz ve Porsche markalarına ev sahipligi yapıyor. Aynı zamanda bu markaların müzeleride burada bulunuyor.

Porsche Museum / Stuttgart

     Porsche Müzesi'nin 2009 ziyarete açılan yeni binası ilginç mimarisi ile dünyada ki sayılı otomobil müzelerinden birisidir. Yolu düşen herkesin ziyaret etmesini tavsiye ediyorum, eğer motorlu araçlar dünyasına ilgiliyseniz hiç düşünmeden Stuttgart'a gidip Porsche ve Mercedes-Benz müzelerini görebilirsiniz.
     Müzede sergilenmek üzere 80 otomobil ve 200 farklı eser için yer ayrılmış. Müzenin sahip olduğu 500'den fazla otomobil değişimle sergileniyor ve herbirini görebilmek için müzeyi sürekli takip etmek gerekiyor.

     Gelelim bu harika müzeye. Kendi aracı ile gidecekler, bina girişinin karşı caddesinde ücretsiz park yeri bulabilirler.

Porsche Müzesi, 2003 - 2009 yılları arasında Viyana'lı mimar Delugan Meissl tarafından inşa edilmiş ve tam olarak  100 Milyon Avro'ya mal olmuş.
     Biz aracımızı park edip müze girişinin önüne doğru ilerlerken muhteşem patırtılar kopartarak gelen dört Ingiliz plakalı GT3 (iki 997 GT3RS, iki 996 GT3) ve sürücüleri orta yaş üzeri amcalar müzenin kapalı otoparkının girişine yanaştılar, muhtemelen Ingiltere'den Porsche Müzesi'ni Porsche'leri ile ziyarete gelmişlerdi!

Yeşil olan 997 GT3RS'in aynı renk kombinasyonu ile bir örneği müzede mevcut.

     Müze girişinde üç ayrı kasa Speedster ''dekor'' olarak kullanılmış, içerisiyle ilgili sinyalleri veriyor.
1956, 356A Speedster
1989, 964 Speedster
2010, 997 Speedster
3.8lt 408hp atmosferik motor ve 7 ileri PDK şanzıman ile sadece 356 adet üretildi.

    Müze giriş ücreti kişi başı 8Euro, biletleri aldıktan sonra isteğinize bağlı ipod'a benzer bir elektronik rehber veriyor. Merak ettiğiniz otomobil, motor yada ilgilendiğiniz her ne ise alttaki fotoğrafta gördüğünüz Porsche 908 gövdesinin arka kısmında yazan ''130'' gibi rakamlar ile numaralandırılmış. Rakamı tuşluyorsunuz ve elektronik rehber başlıyor anlatmaya.



     Müze, Prf.Ferdinand Porsche'nin muazzam çalışmaları ve markanın ortaya çıkış hikayesiyle başlıyor. Kısaca özet geçersem; 1875'te dünyaya gelen Ferdinand Porsche, Avusturya'lı otomobil üreticisi Austro Daimler (ileriki yıllarda Mercedes-Benz) için çalışmaya başlar. Sonrasında profesör, 1931'de kendi mühendislik ofisini açar ve otomobiller üzerine diğer firmalar için çalışmaya başlar. Porsche markası ile ilk otomobilini 1948 yılında üretir ve 1951 yılında bu dünyadan göçer.
     
     Bana kalırsa "Otomobillere adanmış bir hayat, güzeldir".



Lohner Hybrid Tekerlek Motoru, 1900


     Henüz 24 yaşındaki Ferdinand Porsche'nin ürettiği tekerlek göbeği elektrik motoru. Bu motor, Viyana'daki Lohner Imperial ve Royal Coach Fabrikalarının ürettiği bir araçta kullanılmış. Elektrikli bisiklet ile henüz tanışanlara selamlar, sene 1900.

Aynı yıl Hybrid Benzinli ve Elektrikli olarak çalışan ilk otomobilide dizayn etmiştir, Lohner-Porsche ''Mixte'' 



Austro Daimler Fire Truck, 1912

4 silindir, 2L, 10HP, 55km/h
1912 Austro-Daimler Itfaiye Aracı
itfaiye araçları zamanla epey değişmiş :)



Austro-Daimler ADS R ''Sascha'', 1922


      O yıllar için devrim sayılabilecek, hafif ve küçük spor otomobil. Her nekadar Austro-Daimler için üretilmiş olsada, 1922 Sicilya Targa Floria yol yarışını 1. ve 2. tamamlayarak, Porsche'nin motor sporları tarihine start vermiş diyelim.

1100cc, 4 Silindir, 45Hp motoru ile saatte 144km hıza ulaşabiliyordu.
Sascha'nın en önemli kozu ''ağırlık / güç'' oranıydı (598kg / 45Hp)
Porsche tarafından tasarlanan ilk yarış otomobilidir



Austro-Daimler ''Bergmeister'',1922

Bu otomobilin restorasyonu için tam 10.000 saat çalışılmış. Asıl sahibi Wolfgan Porsche (Ferdinand Porsche'nin torunu), özel koleksiyonundan müzede sergilenmek üzere ödünç alınmış.
 6 silindir, 3.6L, 120HP, 140km/h
 Bu otomobili inceleme şansı bulursanız, ayrıntılara lütfen göz gezdirin (kapı aralıkları, krom aksesuarlar, aydınlatma ve iç aksam) herşey okadar muntazamki, mikroskobik ölçümlerler ile bir araya getirilmişler gibi.
 Ben otomobiller konusunda fazlaca detaycı olmama rağmen, en ufak bir kusur bile tahmin edersinizki farkedemedim.







Porsche Type 64, 1939

Üzerinde "Porsche" yazılı ilk otomobil. Ferdinand Porsche'de özel otomobili olarak bir Type 64 kullanmış.
 4 silindir, 1.1L, 33HP, 144km/h
Type 64'ün gövdesi alüminyumdan üretilmiş.



Porsche Typ 360 Cisitalia Grand Prix, 1947

     2.Dünya savaşından sonra Porsche'nin aldığı ilk siparişti. Italyan müşteri Piero Dusio için Ferry Porsche(Prof.Porsche'nin oğlu) yönetiminde yarışlarda kullanılmak üzere tasarlandı. O dönem için yenilikçi ama bir o kadarda karmaşıktı. Proje yetersiz kaynaklar yüzünden iptal edildi.
      Sıralı 12 Silindir hava soğutmalı, 1500cc supercharged, 385hp ortadan motora ve 4 tekerlekten çekiş sistemine sahipti. Dakikada 11.000 devir çevirebiliyordu ve sıralı şanzımana sahipti, gerçekten inanılmaz ve muhteşem bir makina.
Otomobilin gövdesi alüminyum değil, magnezyumdan üretilmiş.
Neyazıktır ki bu muazzam makina hiç yarışma şansı bulamamıştır.






Porsche 356 ,,Nr.1'' Roadster, 1948

Ferry'nin imal ettiği ilk gerçek Porsche'dir. Babasının ürettiği Beetle şasisini 30cm kısaltarak, yine Beetle'dan alınan motor ve süspansiyon modifiye edilip bu 2 kişilik ortadan motorlu roadster'a uygulanmıştır.
Alüminyum roadster kaportası Porsche çalışanı Erwin Komenda tarafından bir ay sürede tamamlanmış.  
Hava soğutmalı, sıralı 4 silindir 24hp Beetle motoru, modifiye edilip bu 356'yı 35hp güç ile saatte 135km hıza ulaştırabiliyormuş.
''Porsche'' markalı ilk spor otomobil



Porsche 356/2 Coupe, 1948

     Ferry Porsche ve ekibi'nin Nr.1 Roadster prototipinden yola çıkarak ürettiği ilk 356. Motor ve şanzıman arka aksın arkasına alınarak arka koltuklar ve iç mekan için yer kazanılmış.
 Avusturya'nın Gmünd şehrinde ufak bir seri olarak 52 adet elde üretilmiş.

1.1lt 4 silindir motoru ile 40hp güç üretiyor, 130km sürat yapabiliyormuş.


Bu alüminyum arkadan motorlu coupe, genellikle yarışlarda kullanıldığı için geriye pek az örneği kalmış oldukça nadir bir otomobil.




Porsche 356/2 Gmünd Cabriolet, 1949

2.Dünya savaşı sonrası Porsche bütün spor otomobillerini Gmünd'de üretmiş. 1949 Gmünd Cabriolet'lerde Viyana'daki Keibl firması için sadece birkaç adet üretilmiş. 
4 Silindir, 1131cc, Boxer motoru 40HP güç üretip, 140km/h sürat yapabiliyormuş. Zayıf motor gücüne rağmen akselerasyon ve fren performansı dikkat çekicidir.




Porsche 356 Coupe ''Ferdinand'', 1950

Ferry'den babasına 75.Yaş günü hediyesi (Eylül 3,1950). Bir Porsche geleneği olan test araçlarına isim verme geleneği bu araca ''Ferdinand'' adı verilerek yinelenmiş. 
4 Silindir, 1083cc Boxer motor, 40HP güç. 140km Son sürat.
     Bu otomobil ile Porsche tarihinde yeni bir sayfa açmış, şöyleki Stuttgart'taki fabrikadan çıkan ilk Type 356 imiş. Prf.Porsche'nin ölümünün ardından Porsche'nin her yeni motoru bir süre coupede test edilmiş. 


Beetle Typ 1(Split Window), 1950

      Ocak 1934 yılında Alman halk otomobili (Volkswagen) için Ferdinand Porsche tasarımını sunmuş. Volkswagen konsepti 7 ayrı tasarım modelden edinilen tecrübeler ile şekillenmiş. Bay Porsche ve iş arkadaşları, bu arkaya doğru alçalan 4 yolcu kapasiteli tasarımı ile hepimizin bildiği Bettle silüetini ortaya çıkarmışlar.
Ferdinand Porsche'nin ellerinden çıkma efsane halk otomobili.
     Tasarım sonrası Bay Porsche en gelişmiş üretim tekniklerini değerlendirmek ve üretim safhasında uygulayabilmek adına ABD'ye seyahat etmiş. 2.Dünya Savaşı bitimiyle VW'nin başarı hikayeside start almış.

Bu gördüğünüz ''Typ 1'' 1950'li yıllara kadar 100.000 adetlik satış rakamına ulaşmış. 2 parçadan oluşan arka camıyla "Split Window" olarak bilinir.

     2003 yılı ile beraber tospağaların toplam satış adedi 21.5 milyon gibi olağanüstü bir rakama ulaşmış.







Porsche 356 America Roadster, 1953

     Yeni roadster özellikle kuzey amerika pazarı için geliştirildi. Alüminyum gövde yeni tasarlanan hafif kapı tasarımı, yan cam yuvaları ve yağmur tentesi ile diğer 356 modellerine oranla oldukça hafifti. Toplam ağırlığı sadece 605kg'dı.
4 Silindir, 1488cc boxer, 70ps, 177km/h
     Öncüsü 356 Speedster gibi özellikle yarışlarda kullanılmak üzere tasarlandı, bu ölçüde iç tasarımı da oldukça sadeydi.



Porsche 356A 1500 GS Carrera Speedster, 1955

   Kolleksiyonerlerin en çok arzuladığı, nadir ve en değerli Porsche'lerden biri. Yarışmaya can atan özel sürücüler için üretilmiş.
4 Silindir, 1498cc Boxer Motor, 100ps güç ile 200km sürat yapabiliyordu.
Ne söylenir ki




Aşk'la bakılabilecek pek az otomobil vardır
''Carrera'' Ispanyolca'da Yarış ve Kariyer anlamları taşır
Bence müzenin en etkileyici otomobillerin'den biri.




Porsche Spyder, 1953 - 1956

    En çok replikası üretilen Porsche'lerden biri.
   1953 Paris Motor Show'da tanıtılan 550 Spyder, Porsche'yi motorsporları dünyasında öncü hale getirmiştir.
    Süper hafif monokok gövde ve ortaya yerleştirilmiş 1500cc hava soğutmalı, 4 silindirli boxer motoru ile 7800 devir çevirerek 110hp güç üretebiliyordu. Bu motor 4 ileri şanzıman ve kilitli defransiyel ile gücünü tekerleklere aktarıyordu ve sonuç muazzamdı !
Porsche 1961 yılına kadar bu motoru yarışlardaki en önemli kozu olarak kullandı.

"Porsche tarihinin en ikonik ve efsane otomobillerinden biridir".

ABD'li ünlü sinema oyuncusu James Dean sahip olduğu 356'sından

1954 Spyder'a geçiş yapmış ve yeni oyuncağına ''My Little Bastard" adını vermiş.
Fakat, henüz 24 yaşındayken 1954 Spyder'ı ile geçirdiği kaza sonucu neyazık ki hayatını kaybetmiştir.



  1954 yılı içerisinde Porsche, 3000km'lik Meksika Carrera Panamericana yarışı ile motorsporları tarihinde kendisinin dahi beklemediği yeni bir sayfa açmıştır. Öyleki, yarışa katılmadaki asıl amaç yeni 117hp'lik motorun performansını ve yapabileceklerini kanıtlamaktı.
    Yarışta yolcu koltuğunun üzeri kapatılarak, uzun düzlüklerde 200km/h nin üzerine çıkabilen Spyder, hafif gövdesi ile birlikte ondan çok daha büyük motor hacmine sahip otomobilleri geride bırakmış beklenmedik bir şekilde ilk 2 sıradaki Ferrari'nin ardından 3. ve 4. sıralarda yarışı tamamlayarak, 1500cc sınıfında ilk 2 sıra ile liderliği elde etmiştir.

Panamericana yarışından bir kare


Porsche-Diesel "Junior"


  1930'ların başlarında Prf.Ferdinand halk traktörü projesinin dizaynları üzerinde çalışmaya başlamış. Tıpkı halk otomobili "Volkswagen" gibi bu projede halk traktörü olarak başlamış ve 60'larda günlük hayatta yoğun olarak kullanılmaya başlanmış.
1956 ve 1963 yılları arasında 125.000 adet Porsche-Diesel traktör üretilmiş.
1963'ün sonlarına doğru son traktörler üretilmiş ve üretim sonlandırılmış.


ilgimçtir ki, üretilmiş traktörlerin çoğu halen tarla, bağ ve bahçelerde kullanılmaktadır.




Porsche 718W-RS Spyder, 1962

  Porsche'nin ilk 2 litre 8 silindirli otomobili olma özelliğini taşır. Mekanikerler tarafından verilen ''Büyük Anne'' takma adını, sıradışı uzun motorsporları(1961-1964) kariyeri ile almış. 
8 silindir boxer, 1981cc, 210ps 280km
Targa Florio ve 1000km Nurburgring'teki galibiyetleri ile sansasyonlar yaratmıştır. 
  1963 ve 1964 yılları Avrupa Tırmanma yarışlarında sürücüsü Edgar Barth'a iki kez şampiyon ünvanınıda ayrıca kazandırmıştır.













Porsche 356B 2000GS Carrera GT, 1963

  356 Carrera'nın yarış versiyonu olan bu araç Gran Tourismo yarışlarında kullanılmak üzere tasarlanmış ve alüminyum gövde ile üretilen son Porsche'dir.
4 Silindir Boxer Motor, 1966cc, 155ps, 235km/h
    Bu otomobilin tasarımı ayrodinamik özellikleri göz önünde bulundurularak tasarlanmış. Bu sebeple arka cam tasarımı seri üretim versiyonlara göre farklılıklar gösterir.
 1963 Targa Florio yarışında pilotlar Edgar Barth ve Herbert Linge ile 3.lük elde etmiş.





Porsche 904 Carrera GTS, 1964

    Ferry Porsche tarafından geliştirilmiş bu 904 ilk plastik gövdeli Porsche'ydi. Plastik kaporta aksamı günümüzde en sık uygulanan üretim özelliklerinden biri.
8 Silindir, 1966cc, 240ps, 263km/h
Gözler önüne çıktıktan beş ay sonra Targa Florio yarışını kazandı ve Monte Carlo Rally ile Le Mans yarışlarında başarılı sonuçlar aldı.
Günümüze kadar tasarlanmış en şık yarış otomobillerinden biridir.







Porsche 911 2.0 Coupe, 1964


    Orjinal 911'in doğuşu;
   Porsche başarılı halefi 356'dan sonra 1963 yılı Frankfurt (IAA) International Motor Show'da tanıtımını yaparak 911 efsanesini günyüzüne çıkardı. 
6 Silindir Boxer, 1991cc, 130ps, 210km/h
911 yalnızca daha hızlı devirlenen yeni motoruyla değil her yönüyle halefinden farklıydı. 
"Efsane silüet"
  901 kasa kodu ile bilinen otomobiller "911", 902 kasa kodlu olanlar ise "912" olarak adlandırıldı. Aralarındaki fark, 912'ler 4 silindirli 1.6lt hacimli ekonomik model olarak piyasaya sürülmüş. 911'ler ise 6 silindir 2.0lt ve üzeri hacimler ile piyasaya çıkmıştı. 
   Altyapı ve görüntü bakımından farkları yoktu ama 912'ler bir Porsche imzası 5 yuvarlak göstergeye sahip torpido ile değil, 3 yuvarlaklı daha basit bir gösterge ile üretilmektekteydi fakat opsiyon olarak tercih eden müşteriler 5'li gösterge tablosuna sahip olabiliyordu.

1963 yılı Adac Motorwelt magazin'e göre satış fiyatı;
  • Porsche 911 2.0              - 23,900 DM
  • Mercedes-Benz 230 SL  - 20,600 DM




Porsche 908, 1968

   Porsche, daha hızlı daha stabil ve aktif otomobiller üretebilmek adına, herdaim hafif üretim teknolojilerini araştırıp uygulamış. Alüminyum gövdeli, magnezyum gövdeli otomobiller bunların en güzel örnekleri.
Fiberglass ile güçlendirilmiş plastik 908 gövdesinin toplam ağırlığı sadece ve sadece 130kg !
 
Kuş kadar hafif !
908'de kullanılmış bu vites topuzu sadece 18gr. Üretilen malzeme ise Balsa ağacı, bu ağaç son derece hafif ve güçlü aynı zamanda üzerinde çalışması çok kolay olması ile bilinirmiş.



Porsche 914/8, 1969

     Ferry Porsche alışılmamış fikirlere çoğu zaman riskli dahi olsa açıkmış, 914'te bunun bir örneği. VW' ile ortak proje olan ulaşılabilir, uygun fiyatlı spor otomobil olarak yeni pazarlara girebilmek adına projelendirilmiş. Neredeyse 120.000 adet satarak 70'lerin başlarına kadar en başırılı satış rakamına ulaşan spor otomobil olmayı başarmıştır.
8 Silindir, Karbüratörlü, 3.0lt, 300Hp, 5 ileri Şanzıman
     Müzede sergilenen bu otomobil Bay Porsche için özel olarak üretilmiş 60. yaş günü hediyesidir. Kendisi pek rağbet görmemiş ve günümüze kadar sadece 10.000km yol yapmıştır.



Porsche 911T 2.4, 1973

  Benim ziyaretim sırasında orda bulunan bu otomobilin ilginç bir hikayesi var. Bu 911T  PCA(Porsche Club of America) üyelerinden birine ait ve hurda denilebilecek durumdayken, kulüpte yapılan bir çekilişi 86 yaşındaki üyenin kazanması üzerine, Porsche Classic tarafından restore edilmiş ve sahibine teslim edilmeden önce müzede sergileniyordu.
 6 Silindir-Boxer, 2341cc, 140hp@5600d/dk (USA Versiyon)





911 Carrera RS 2.7 Coupe, 1973

Dönemin en hızlı seri üretim otomobili, en fark yaratan özelliği popüler arka spoyleriydi.
6 Silindir-Boxer, 2687cc, 210ps, 240km/h
Minimal donanım ile hafifletilerek ağırlık güç oranı arttırılmış gerçek bir spor otomobil. ''Daha hafif, daha fazla motor hacmi = daha faza güç'' Süt ve çikolata gibi.
Torpido saati, arka koltuklar vs.. gibi gereksiz herşey bu otomobilde yoktu.

  73'lerde bu spoyler nekadar garip karşılansa da, herkesin aklına yer ettiği kesin ayrıca ayrodinamik çalışmalar ile Porsche hep çıtayı belirleyen isim olmuş.
   RS 2.7, Carrera adıyla taçlandırılan ilk 911, bu isim bir klasik olan Carrera Panamericana yol yarışından esinlenilmiş.
 ''Ducktail'' (ördek kuyruğu) olarak anılan meşhur spoyler.






911 Carrera RSR, 1973

  Carrera RSR,  911 serisi'nin 900kg'lık yarış versiyonudur. Homoligasyon alınan model Carrera 2.7 RS'ti.
6 silindir boxer, 3.0L, 8000d/dk 330hp, 280km/h, 0-100km/h  4.0sn !!
Yarıştığı ilk sezonda 3 uluslararası ve 7 yerel galibiyet elde etmiştir.
   Kendi sınıfı olan GT (Gran Tourismo Class) 'yi domine ederek 1973 Avrupa şampiyonasını bir Porsche festivali haline dönüştürmüştür. 
   1973 yılı aynı zamanda Targa Florio yarışının da son yılıydı. Dolayısı ile bu efsane yarışın son galibi de bu efsane RSR oldu.
''Ducktail"





 Porsche 911(930) Turbo 3.0 Coupe, 1974

  O dönem orta doğuda yaşanan petrol krizine rağmen, 1974 Paris Motor Show'da tanıtılan 911 Turbo Porsche'nin ilk seri üretim turboşarjlı modeli oldu.
3.0lt Boxer Turbo, 6 silindir, 0-100km/h 5.5sn, 260hp, 246km/h
Meşhur ''Fuchs'' jantları ile çok güzel görünüyor.
 Geniş arka lastiklerine uyumlu tasarlanan çamurlukları ve ''whale tale''(balina kuyruğu) olarak bilinen arka spoyleri ile iddialı bir modeldi.


Porsche 911 Turbo Cabrio, 1981
 1981 IAA Frankfurt Autoshow'da tanıtılan 911 Turbo Cabrio prototipi müzede sergilenmekte.
  Otomobil 4 çeker özelliğine sahip olarak lanse edilmişti ve o altyapı ile dizayn edilmişti fakat fuarda sergilenen otomobilde gerçekte 4 çekiş sistemi yoktu.





Porsche 924 Carrera GTS, 1981

    GTS yeniden yapılandırılmış motor ve şasisi ile satın alınabilecek en hızlı yol versiyon 924 olarak lanse edilmişti. Yarış otomobillerinden tanıdık pleksi slider'lı kapı camları, sabit farları, uzatılmış ön spoyler ve gövde panelleri ile Carrera GT esintileri vardı. Sabit farların sebebi daha büyük radyatöre yer açmaktı fakat tampon uzantısı aydınlatmayı kısmen kapadığı için GTS sahiplerinin gece sürüşlerinde sıkıntı yaşamalarına sebep olmuştu. Toplamda 59 adet üretildi ve hepsi soldan direksiyonluydu.



4 Silindir Turbo, 8 Valf, 242HP@6250D/dk, 335Nm Tork, 5 ileri, 0-100km 6,2sn, 1121Kg
  GTS'in Club Sport versiyonu fabrika çıkışı roll cage'i, 25Hp daha güçlü motoru ve ciddi ağırlık avantajı vardı. Sadece 15 adet üretildi.
  924 GTS CS dönemin 911 Turbo modelinden daha hızlıydı. 1981 yılında bir Porsche bayisinden satın alabileceğiniz en pahalı otomobildi. Şuan Hollanda'da bir adet satılık olduğunu biliyorum, 285.000 Euro etiketle sahibini bekliyor.


Porsche 928, 1979

     70'lerin başlarında Porsche müdürü Dr.Ernst Fuhrmann ileride ne olabilir, bu 911 satışları durur mu? Sonra ne yaparız endişesiyle, yeni bir model arayışına girdiler. Sonuçta 15 sene popüleritesini korumuş 356'dan sonra 911 10. yaşına girmişti ve her güzel şeyin bir sonu var düşüncesi ter bastırıyordu.
    Dönemin en büyük pazarı Amerika emisyon, güvenlik ve ses standartlarını belirlemişken birde Avrupa aynı standartlarla sahnedeydi. Bunlar meşhur hava soğutmalı arkadan motorlu konsept gelecek vaat etmeyebilir fikrini tetiklemişken, önden motorlu su soğutmalı konsept geleceğin anahtarı gibi göründü. Yeni model lüks ve konforu ile şimdiye kadar üretilmiş tüm Porshce'lerin önüne geçip Mercedes ve BMW ile rekabette edebilmeliydi.

V8, 4510cc, 219Hp

    1977 Cenevre Salon'da 928 görücüye çıktı. Porshce markası için oldukça radikal olan su soğutmalı öne yerleştirilmiş hafif alaşım V8 motoru, 4 tekerlekte bağımsız alüminyum süspansiyon ve disk frenler ile 928 konsept olarak 911'in halefi olarak düşünülmüştü fakat es geçip farklı bir yere oturdu.
"Car of the Year" ünvanlı ilk spor otomobil
     50+50 ağırlık dağılımı ile oldukça etkileyicidir, buna en büyük etken arkada konumlandırılmış şanzımanıydı.



Porsche 928 S, 1983

     Standart 928'e ek olarak plastik ön ve arka spoylerleri ilk göze çarpan farkıydı.
V8, 16 Valf, 300Hp@5900D/dk, 383Nm@4500D/dk 





Porsche 928 GTS, 1994


     Fazlaca beygir gücü, forged pistonlar ve kolları, büyütülmüş fren diskleri ve 4 pistonlu kaliperler. Bunlara ek olarak çok şık bir arka spoyler, göz damlası aynalar ve göz alıcı stop lambaları ile çok güzel bir otomobildi.
V8, 5397cc, 345Hp@5700D/dk, 500Nm@4250D/dk

     Porsche için son Grand Tourismo macerası ve 1995'te sona eren konseptin en hızlısı aynı zamanda kıymetlisi.



 Porsche 911 3.2 Cabriolet, 1989



 Porsche 959 Coupe,















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder